Žene i preduzetništvo - Smart Office Banja Luka

Žene i preduzetništvo

Female entrepreneurship - The chance for success

Nekada je bilo uobičajno da većina preduzetnika budu muškarci. Međutim, posljednjih godina broj ženskih preduzetnika sve više raste. Kao posljedica toga, na globalnom nivou, stopa ženskih  preduzetnika raste brže od  stope muških preduzetnika, sa više od 250 miliona žena širom svijeta koje započinju vlastiti biznis.
 
Postoji mnogo nevjerovatnih priča o uspjehu koje se mogu čuti od žena sa sjajnim biznis idejama koje su uspješno realizovane. U nastavku bloga  otkrivamo vam 5 uspješnih žene koje su privukle našu pažnju jer su sa poslavanjem svojih kompanija  dale značajan doprinos  društvu, a za koje ipak većina populacije nije čula. Ove žene rješavaju probleme i prave inovativna rješenja za sve članove društva.  

1. Cindy Mi



Naziv kompanije: VIPKid
Sjedište kompanije: Beijing
Datum osnivanja: 2013.

VIPKid je online/internetska obrazovna kompanija koja povezuje učenike i učitelje na globalnom nivou, kroz “jedan na jedan” personalizovane časove engleskog jezika.

Cindy Mi, porijeklom iz Amerike, je kineska preduzetnica koja je dala značajan doprinos američkom i kineskom obrazovnom sistemu. Njena kompanija VipKid zasnovana je na platformi koja povezuje kineske učenike i učitelje engleskog jezika iz Amerike. Kompanija pomaže učiteljima da zarade dodatni novac, a učenicima mogućnost boljeg usavršavanja engleskog jezika. Njena biznis ideja javila se iz snažne želje da pomogne kineskim učenicima u učenju engleskog jezika, jer je i sama, kao djevojčica,  željela naučiti engleski jezik. Cindy je bila toliko odlučna da je svoje slobodno vrijeme posvetila tom poduhvatu sa izuzetnom predanošću. Koliko je samo Cindy bila posvećena svom cilju govori i činjenica da je novac za ručak  trošila na kupovinu časopisa i audiokaseta na engleskom jeziku. Bila je spremna odreći se obroka svaki dan samo kako bi priuštila “sredstva” za ostvarivanje svoga cilja. Već sa 15 godina, Cindy je počela da daje instrukcije iz engleskog jezika. Zahvaljujući svojoj požrtvovanosti i istrajnosti, postalo je očigledno da su joj već u ranoj mladosti “predodređene” velike stvari.

2. Jasmine Crowe



Naziv kompanije: Goodr
Sjedište kompanije: Atlanta, Georgia 
Datum osnivanja: 2017.
 
Goodr je održiva platforma za upravljanje viškom hrane koja koristi tehnologiju za smanjenje rasipanja hrane i borbu protiv gladi. Pruža rješenje za kompanije koje žele zaraditi novac od svog jestivog otpada donirajući ga lokalnim neprofitnim organizacijama. 

Jasmine Crowe radi na tome da svijet učini boljim mjestom smanjenjem rasipanja hrane i ukidanjem gladi. Organizovala je humanitarne događaje u 20 američkih gradova, zatim u Velikoj Britaniji, Južnoj Africi i na Haitiju. Prikupila je i donirala više od dva miliona prehrambenih proizvoda širom svijeta i nahranila više od 80.000 ljudi kroz inicijativu za hranjenje beskućnika. Tokom perioda volonterskog rada, Crowe je vidjela veliku priliku u tehnologiji koja bi mogla da riješi problem gladi u svijetu. U januaru 2017. godine, Crowe je osnovala Goodr, platformu za upravljanje hranom koja korisnicima u prehrambenoj industriji omogućava praćenje i preusmjeravanje viška hrane. Pod njenim rukovodstvom, Goodr je do sada preusmjerio gotovo dva miliona kilograma hrane sa otpada do onih kojima je ta hrana potrebna.

3. Allison Robinson



Naziv kompanije: The Mom Project
Sjedište kompanije: Chicago
Datum osnivanja: 2016.
 
The Mom Project predstavlja platformu koja pruža mogućnost svim majkama da ostanu na tržištu rada.
 
Allison Robinson realizovala je odličnu ideju - zapošljavanje majki nakon što iskoriste porodiljsko bolovanje - i stvorila pokret. Otkako je 2016. godine pokrenula kompaniju The Mom Project, više od 60.000 žena se pridružilo njenoj mreži koja nezaposlenim majkama pruža mogućnost da pronađu dobro plaćene poslove sa fleksibilnim radnim vremenom. Budući da više od 40% visoko kvalifikovanih žena izađe iz radnog odnosa kada postanu majke, kompanija Mom je od globalnog značaja i stoga se očekuje se da će kompanija u budućnosti “pokriti” cijeli svijet.

4. Yeva Hyusyan



Naziv kompanije: SoloLearn
Sjedište kompanije: Pleasanton, California
Datum osnivanja: 2014.
 
SoloLearn omogućava besplatno učenje i vježbanje vještina po vašem izboru bilo kada i bilo gdje. Sastoji se od vrlo kratkih videozapisa (kako bi korisniku zadržali pažnju i ne bi dosadili) i interaktivnih kontrolnih vježbi. 
 
Yeva je osnivač i izvršni direktor SoloLearn, globalne zajednice programera angažovanih da omoguće najzabavniji način učenja, igranja, kodiranja, rasprave ili jednostavnog druženja u svijetu kodiranja. Sa više od 4 miliona profila programera, SoloLearn je popularno mjesto za mlade iz svih sredina kako bi poboljšali svoju konkurentnost na tržištu rada. U jednom od svojih govora, Yeva tvrdi da uspjeh nije rezultat uobičajnih faktora o kojima se često govori, kao što su: mislite veliko, budite istrajni, radite 100 sati u sedmici, i mnogi drugi. Umjesto toga, uspjeh je podstaknut našim jedinstvenim egom koji pokreće naše ponašanje kako bi maksimalno iskoristili svoj potencijal. A upravo ravnoteža između ega i potencijala je ono što čini da se osjećamo uspješnima. 

5. Rita Narayan



Naziv kompanije: Zūm
Sjedište kompanije: Redwood City, California 
Datum osnivanja: 2015.
 
Zūm je pružatelj sigurnog, efikasnog i pouzdanog prevoza djece za školske okruge i užurbane porodice. Zūm štedi novac školama i roditeljima pružajući fleksibilne mogućnosti prevoza putem svoje mreže visoko provjerenih vozača i napredne tehnologije raspoređivanja, usmjeravanja i praćenja.
 
Rita je osnivač i izvršni direktor Zūm-a, vodeće kompanije za vožnju i brigu o djeci. Rita je osnovala Zūm zbog vlastitog iskustva u odgoju dvoje aktivne djece i upravljanju svojom tehnološkom karijerom u Silkonskoj  dolini. Kao žena, koja je više od 15 godina radila u vodećim tehnološkim kompanijama poput  eBay-a, Yahoo-a, Oracle-a i IBM-a, i kao majka, koja svojoj djeci želi pružiti najbolje što može, bila je itekako svjesna da se želja za zadovoljavanjem potreba djece ponekad može sukobiti sa zahtjevima poslovne karijere, što zaposlene majke može da koči u ispunjavanju njihovih ambicija. I upravo iz tog razloga, njena misija jeste da poboljša život zauzetim, zaposlenim majkama putem svoje kompanije koja se bazira na inovativnoj tehnologiji.


Sve ove žene su različite, ali imaju sličnu priču: trijumf pobjede nad poteškoćama. Njihove kretivne biznis ideje značajno mijenjaju i olakšavaju današnji način života. Polazeći od prošlog vijeka, žene su zaista uložile velike napore kako bi bile “prisutne” u svijetu preduzetništva. Uticaj koji i danas prave je značajan, ali one mogu puno više od toga. Žene su pokazale da u vođenju kompanije imaju veću stopu uspjeha, ali i takođe da rizikuju manje od muškaraca. Prema statističkim podacima o ženama preduzetnicima, kompanije koje se nalaze u vlasništvu i koje vode žene su sigurnija opcija za investitore, ali nedostatak rizičnog kapitala pokazuje da još uvijek ne uspijevaju pribaviti potrebna novčana sredstva (izvor).
 
Uspješni muškarci i žene smatraju da se način na koji posmatramo i definišemo preduzetnike mora promijeniti, odnosno da o izvršnim direktorima nikada ne bismo trebali razmišljati kao o muškarcima ili ženama - oboje su samo ljudi, sjajni ili ne tako dobri u svom poslu. Kada cijelo društvo prihvati tu činjenicu, svijet preduzetništva mogao bi biti bolji i za muškarce i za žene.