Interpersonalna inteligencija: Kako vam kolege pomažu da rastete? - Smart Office Banja Luka

Interpersonalna inteligencija: Kako vam kolege pomažu da rastete?

Networking ili umrežavanje katalizator je svakog velikog uspjeha.

Svi znamo šta je inteligencija, ali mnogi ljudi ne znaju da postoje različite vrste inteligencije. Ako ste veoma osjetljivi na druge ljude, lako prepoznajete tuđa osjećanja, imate razvijenu empatiju i bez probleme stvarate i održavate bliske odnose, onda je vaš adut visoka interpersonalna inteligencija. Ako ipak nije tako, ne očajavajte. Sve se može naučiti!

U našem prvom blogu govorile smo o značaju pripadanja grupi, a sad ćemo se osvrnuti na važnost kvalitenih veza i odnosa u poslovnoj sredini. Možda ste individualc koji ne voli timski rad? Introvert koji voli sam da provodi vrijeme? Bilo kako bilo, sigruno ste do sad na lakši ili teži način shvatili da u poslu ne možete uspjeti bez drugih (tako je i u privatnom životu, ali o tome drugi put).

Networking ili umrežavanje, znači povezivanje sa što većim brojem ljudi i katalizator je svakog velikog uspjeha. Veliki broj kontakata i kvalitetnih veza nam omogućava da razmijenjujemo ideje, informacije i resurse, pozitivno utiče na naše psihološko blagostanje i zadovoljstvo radnim mjestom, ali i produžava život. Naravno, da biste u tome bili uspješni, morate da razvijete svoje interpersonalne vještine.

Možda poznajete neku osobu koja vam je u ključnom momentu pomogla da riješite neki problem, dala vam praktično rješenje ili vas na kraju spojila sa nekim ko vam je pomogao. Možda ste, ipak, više puta zažalili zašto niste komunikativniji i što često stojite po strani i posmatrate kako drugi šire svoj krug kontakata. Ako do sada niste primjetili, vrijeme je da shvatite da vam drugi ljudi pomažu da se mijenjate i da rastete!


Pretpostavimo da se bavite programiranjem, da vam je važno da uspjete u poslu i da ste napravili plan kako to i da ostvarite, na primjer, jedan od ciljeva na tom putu je da završite relevantne edukacije i steknete nove vještine (ukoliko niste, pročitajte naš blog o pravilnom postavljanju ciljeva). Legitimno i racionalno pretpostavljate da će vas vaša upornost, dosljednost, motivacija i želja za učenjem voditi ka ostvarenju ciljeva i ispunjenju vrijednosti. Ipak, ako su vam interpersonalne sposobnosti slabija strana, znatno vam se smanjuju mogućnosti da sve naučeno iskoristite i pokažete. Vaša stručnost će ostati u sjenci ukoliko se loše snalazite u timu, ne znate da slušate i asertivno komunicirate, te teško ostvarujete kontakt sa drugim kolegama. Istraživanja su pokazala da korporacije vole srećna lica i ljude koji se lako uklapaju i doprinose timu.
Naš savjet bi bio da razmislite o tome koga biste sve voljeli upoznati iz tog svijeta i sarađivati sa njim i ohrabrili bismo vas da to dodate kao svoj cilj koji vas vodi toj vrijednosti. Zapamtite, uspjeh u najvećoj mjeri zavisi od ljudi!

Zato, hajde sada da razmislite o vašim interpersonalnim sposobnostima!

Na listu papira nacrtajte svoju mrežu kontakata. Označite one koje možete pozvati u svako doba dana i noći i tražiti pomoć, one koje poznajete površno ali biste mogli da im se javite i one koje samo pozdravljate na ulici. Sada dobro razmislite održavate li kontakte sa ljudima koje poznajete? Kada ste im zadnji put poslali poruku ili ih nazvali da pitate kako su, čak i kada vam ne treba ništa od njih? Koliko ih uopšte dobro poznajete?

Razmislite kako se ponašate kada se nalazite u grupi? Stojite li sa strane ili komunicirate sa svima? Da li se krećete stalno u istim krugovima od kojih dobijate jednoličan pogled na svijet? Ostajete li poslije sastanka na piću? Da li ćete poslije važnog poslovnog sastanka prići da upoznate kolegu kojeg cijenite i postavite nekoliko pitanja ili ćete sramežljivo stajati na kraju sale?


Da li ste stalno negativni ili često nasmijani i pozitivni? Pokazujete li interesovanje za ljude ili ste samo usmjereni na sebe? Slušate li ili samo pričate? Tražite li zajedničke tačke interesovanja? Pozivate li ljude ili čekate da oni vas pozovu?

Budite iskreni prema sebi. Ukoliko primjećujete da vam odnosi sa ljudima baš i ne rade posao, moramo vam reći da je vrijeme za promjene i rad na sebi. Često čujemo od ljudi: „Ali ja sam takav, volim da radim  sam, ne znam sa ljudima.“ Ipak, zapitajte se da li vas takvo razmišljanje spriječava da postanete osoba kakva želite da budete. Sjetite se da je umrežavanje jedan od najbitnijih faktora uspjeha u karijeri, pored znanja i vještina. Vrijeme za sebe možete ostaviti za kraj dana ili vikend. Na kraju iscrpljujuće sedmice širenja kontakata uvijek možete organizovati vikend koji ćete provesti sami uz vaše omiljene aktivnosti.

Ukoliko imate poteškoća sa interpersonalnim vještinama i želite da ih unaprijedite, uvijek se možete obratiti psihoterapeutima koji vam mogu pomoći u tome. Zapamtite, ne morate sav teret da nosite sami. Podijelite ga!
 
Autori: Aleksandra Martinović, MA psihologije i RE&CBT psihoterapeut pod supervizijom; Duška Kekić, MA psihologije i RE&CBT psihoterapeut pod supervizijom